T is hier FANTASTIES!! - Reisverslag uit San Juan, Puerto Rico van Maarten en Gwenda - WaarBenJij.nu T is hier FANTASTIES!! - Reisverslag uit San Juan, Puerto Rico van Maarten en Gwenda - WaarBenJij.nu

T is hier FANTASTIES!!

Door: Gwenda en Maarten

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Gwenda

16 April 2010 | Puerto Rico, San Juan

Ahoi!

Vandaag hebben we weer voet aan wal gezet in Puerto Rico en dat betekent dat onze cruise door de Caribbean er al weer op zit. De management samenvatting luidt als volgt: FANTASTIES! (met special thanks aan Maitske en Hark voor de aanbeveling)

Het begon op 5 April bij de pier waar wij als enige lopend arriveerden (want weer 10 dollar voor de taxi bespaard!)met onze rugzakken. Na de verplichte champagne te hebben weggeslobberd zijn we meteen onze "kamer" gaan checken. Deze was al goedgekeurd toen we over de drempel stapten.(groot raam, groot bed, luxe maar gezellig en natuurlijk twee reddingsvesten!)Daarna zijn we een rondje schip gaan maken over de 12 verdiepingen en vielen we van de ene verbazing in de andere. Eigenlijk niet te beschrijven maar binnen- en buitenzwembaden, 6 whirlpools, enorme sportruimte, sauna, verschillende eetgelegenheden, theater, bioscoop, casino en honderden suites voor de gasten. Bizar verschil t.o.v eerdere "accomodaties" tijdens onze reis.

Eerste stop was St Croix waar we een auto hebben gehuurd om het eiland te bekijken. Gelukkig zijn de meeste eilanden klein en in 1 dag hebben we het hele eiland kunnen zien. Terug op de boot zijn we gaan sporten, sauna,whirlpool en toen naar het diner (elke avond 4 gangen!!) Het onwaarschijnlijke gebeurde echter; Gwenda begon weer zeeziek te worden??!! en moest na het eten naar bed. Vervolgens heeft zij zich voorgenomen om iets met de tip van Ruud te doen. Bij gebrek aan haring gewoon een dagelijkse dubbele dosis chocola genomen in verschillende vormen (koek, ijs, mousse, puur, m&m...)en inderdaad, niet meer zeeziek geweest.

Tweede eiland was St Kitts en wederom hebben we in 1 dag een mooie ronde over het eiland kunnen maken, dit keer op een scooter. Ondanks dat er een thunderstorm was voorspeld toch maar op de brommer gestapt en uiteindelijk was het super mooi weer (dus behoorlijk verbrand!)

De volgende dag hebben we gedoken op Dominica, twee duiken gemaakt in de ochtend en we hebben veel kleine vissen en prachtig koraal gezien. De eerste duik moesten we weer even wennen en hadden in 5 minuten de halve tank leeg gezogen, daarna gelukkig weer relaxt onder water gesaitsiet. Dominika bestaat voor een groot deel uit regenwoud. Het eiland is dan ook erg groen en nat.

In St Lucia regende het en dus zijn we noodgedwongen in een mini-busje gesprongen om toch iets van het eiland te kunnen zien. Paraplu mee en tezamen met de gepensioneerden via de bananenplantage en uitzichtpunten naar de nog werkende vulkaan.

Barbados wederom op de scooter maar halverwege overvallen door een enorme stortbui. Gelukkig konden we na een uur schuilen weer verder en hebben we aan het einde van de middag nog wat weddenschappen afgesloten op de horse-track. Dat was super leuk maar helaas zonder resultaat... Hoogtepunt was de enorme Manta-rog die we in de haven hebben gezien!

De volgende dag weer gaan duiken, ditmaal bij Grenada. Veel grote krabben, kreeften en murenen gezien. Na het duiken zijn we naar het strand gegaan want voor het eerst deze cruise leek het echt strandweer te zijn maar.... na letterlijk 5 minuten kwamen de eerste wolken in zicht en daarna een enorme stortbui. Back to ship dus.

De zeedag hebben we vooral gesport, gegeten, in de zon gelegen, gelezen, gesport, gegeten en een heerlijke massage ondergaan! GENIETEN!

Het op 1-na-laatste eiland was Aruba. Wederom op de scooter door ditmaal droog en heuvelachtig landschap met veel cactussen, grotten en hagedissen. Verder mooie stranden en een gezellige hoofdstad (Oranjestad) met veel restaurants, barren en natuurlijk winkels voor touristen.

De volgende ochtend werden we wakker in de haven van Curacao en wederom zijn we gaan duiken. Het duiken ging erg relaxed en we hebben weer veel gezien met als hoogtepunt een zee-schildpad en een Baracuda, prachtig! 's Middags in Willemstad rondgelopen en op een terrasje in de schaduw even bijgekomen van de hitte.

Gisteren hadden we weer een zeedag die ongeveer uit dezelfde activiteiten bestond als de vorige. Helemaal niets te klagen dus(hoewel er mensen aan boord zijn die dat wel doen!)

De cruise was echt geweldig, een hele andere manier van vakantie vieren dan wij gewend zijn maar zeker een aanrader voor iedereen. We hebben veel gezien, gedaan, gesport en vooral ook heerlijk gegeten. (goede combinatie) Het is jammer dat je overal maar 1 dag bent maar je krijgt aan de andere kant wel veel verschillende eilanden te zien.

Vannacht gaan we weer op pad naar het volgende avontuur. De eerste twee nachten zullen we in Lima verblijven, wat we daarna gaan doen....

Wij zijn ondertussen op het punt gekomen dat we soms nog aan werk denken maar ons eigenlijk niet zo goed kunnen herinneren hoe dat ook al weer was. Iedreen die zich noodgedwongen met deze activiteit bezig houdt wensen wij dan ook veel succes.

• 17 April 2010 - 08:48

Riemer Marjanka Beau:

Over verplichte activiteit gesproken. Normaal zou je zeggen 'als je niet beter wist'. :-).Cliche, maar hard werken-hard ontspannen. Dus deze reis en avonturen dik verdiend. (nou ja...hard werken...) ;-). (aldus riemer)

• 17 April 2010 - 12:17

Fokko&Miriam:

Mooie foto's en verhalen.
    Maarreh, zandhazen als jullie zijn. Een kamer heet hut en een bed heet kooi.
    Wat een weelde.
    Hier alles oké. Volgende maand 240 km fietsen.
    gr

• 18 April 2010 - 08:45

M&H:

Ha Gwennie en Maarten,

ja, je moet het ervaren om het te geloven!!

Liefs (nog steeds) vanuit Maleisie. K%#&! vulkaan.

P.s. sporten hebben wij achterwege gelaten op de boot

• 18 April 2010 - 18:45

Klaas:

Hoi lucky bastards....!

Erg leuk jullie verslagen te lezen!
    Ik moet er nog een week of 7 KEIHARD (?) tegenaan voor mijn lifetime vakantie begint.
    Ben bang dat ik na 3 dagen al niet meer weet hoe het was....
    Nog veul plezier en geniet ze!!

Klaas

• 18 April 2010 - 19:15

Debby:

Hoi hoi!
    Het klinkt echt verschrikkelijk!!! Je zal maar wakker worden met de vraag wat je nu weer gaat doen; duiken, snorkelen, scooteren, zonnen, eten of sporten. Echt erg!!!
    Hier is het gelukkig een stuk beter. Als ik wakker word weet ik tenminste dat ik de kids eten moet geven, snel aankleden, naar de opvang brengen en dan gaan werken. Een stuk leuker......
    XXXXXXXXX

• 19 April 2010 - 16:52

Wouter Jan:

Hallo wereldreizigers,

Wat gaaf zo'n cruise, het gaat wel snel maar je ziet wel wat en je kan snel op mooie en verschillende plekken duiken. Groot he die manta. Kom ik jaap jan tegen in de kroeg, mijn oren stonden te klaperen toen ik hoorde dat hij ook bij defentie zit. Wel stoer zijn grote broer achterna. Hele goede reis veder en blijf er elke dag van genieten, want voor je het weet ben je weer.....

• 20 April 2010 - 10:38

Jorg:

Erg leuk allemaal, ben straks benieuwt naar het reuzefotoboek die van jullie avonturen gemaakt wordt!
    ik zou zeggen, geniet ervan en ik blijf jullie volgen !
    Groetyen en tot volgend jaar, jorg

• 20 April 2010 - 20:18

Hennie:

Hey luitjes....

Goed bezig daaro zeg!
    Erg leuk om vanaf de 'wal' mee te maken. En ondanks het gezegde iets zegt over de personen (lees: stuurmannen) die daar op staan, ga ik er toch wel vanuit dat veel van hen in jullie voetsporen zou willen treden. :-)

Ik blijf jullie avonturen volgen... vanuit Assen, gegroet!

• 22 April 2010 - 08:30

Mike:

He luitjes,
    Nou het ziet er allemaal geweldig uit. Nou moet ik zeggen dat de verkenning in Schotland ook zeker de moeite waard was. Helemaal, omdat we niet terug konden ivm een aswolkje.... Maar dat kan zeker niet tippen aan jullie tripjes.
    Geniet er van,
    Gr Mike

• 22 April 2010 - 11:18

Christiaan:

Prachtig verhaal met nog mooiere foto's! Groot contrast met de werkzaamheden hier (brandwondencentrum)..
    Kon er in de Caribbean nog gesurft worden?!

• 25 April 2010 - 06:29

Broer Wouter:

Wat een heerlijk verhaal weer. Best bijzonder lijkt me inderdaad zo'n enorm cruiseship. Snap alleen niet goed wat je op de foto in dat hoge gras deed..was er geen gewoon toilet in de buurt?? Hier alles goed, zomer is ingestart! Ik mail je even via hotmail mijn volledige verhaal.XXX