Veel water...... - Reisverslag uit Colonia del Sacramento, Uruguay van Maarten en Gwenda - WaarBenJij.nu Veel water...... - Reisverslag uit Colonia del Sacramento, Uruguay van Maarten en Gwenda - WaarBenJij.nu

Veel water......

Door: Gwenda en Maarten

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Gwenda

26 Maart 2010 | Uruguay, Colonia del Sacramento

Buenos dias!

Aangezien we weer genoeg gedaan hebben om een waarbenjij.nu´tje te vullen leek het ons tijd voor een volgend verslagje. Dit verslagje schrijf ik vanuit Uruguay waar we vandaag zijn aangekomen. Hoe we hier zijn aanbeland lees je hieronder.

We waren in het laatste verslag gebleven in El Calafate, het jump-off-point voor een trip naar de waanzinnig mooie gletsjer ´Perito Moreno´. Deze gletsjer is het beste te omschrijven als een mega muur van 60 meter hoog blauw ijs, die fier overeind staat in een meer en iedereen imponeert met afbrekend ijs wat een zwaar donderend geluid veroorzaakt. Hierna zijn we doorgereisd naar El Chalten. Een klein dorpje wat in een kom van massieve rotswanden ligt en waar je vanaf je hostel mooie hike-routes kunt lopen. Doordat veel hostels vol zaten hebben we heerlijk geslapen in een bezemkast met stapelbed. De hike-routes waren er niet minder om. Uiteraard hebben we ons ook hier in het zweet gewerkt en werd het bereiken van de top beloond met een mooi uitzicht op een wolkendek met sneeuw......helaas! s´Avonds zijn we met onze ´nieuwe vriendin´ Christie (ontmoet in ons hostel in Ushuaia) naar een optreden van een zeer bekende Argentijnse rock-band geweest waar heftig gebodychecked werd.

Hierna zijn we met het vliegtuig vanuit het zuiden van Argentinie naar het meest Noordelijke puntje gevlogen om een van de meest imposante watervallen ter wereld te bekijken: Iguazu falls. Wat een watermassa komt daar per seconde naar beneden vallen. Erg indrukwekkend. Het hoogtepunt van ons bezoek daar was een trip met een (500 pk!) bootje die tot nagenoeg onder de watervallen ging en waarbij alles en iedereen doorweekt uitstapte. De dag daarna zijn we vanaf Iguazu-stad met de bus via Brazilie naar Paraguay gereden. Hier hebben we de Itaipu dam bekeken. De op-1-na-grootste dam ter wereld (China heeft onlangs de nr1 positie overgenomen). Wederom een indrukwekkende watermassa en een indrukwekkend bouwwerk.

Vanaf Iguazu-stad hebben we een bus genomen (18 uur) naar Buenos Aires. Hier hebben we wat meer tijd genomen dan de vorige keer om de stad te leren kennen. We zijn hier per toeval in een massale demonstratie/betoging terecht gekomen ter ere van de slachtoffers van de dictatuur. Het leek of heel Argentinie was verzameld in de hoofdstad om met spandoeken de straat op te gaan. Dit leverde wel wat vertraging op voor onze sightsee bus, waar we als echte toeristen in waren gestapt om high-speed de stad te kunnen zien. Een andere highlight was onze poging om illegaal tussen de ´voetbalhooligans´ het Boca Juniors stadion in te sneaken voor de derby van de eeuw. Helaas was de laatste controleur attent genoeg om ons er tussen uit te vissen wat gefilmd werd door nationale televisie...... Daarna naar de meest imposante begraafplaats ever waar de ene tombe nog groter is dan de ander. Ook Evita Peron ligt daar in een familiegraf. s´Avonds zijn we als alternatief voor de voetbalwedstrijd naar een mooie en spactaculaire acrobatenshow geweest (Adriaan was gelukkig in geen velden of wegen te bekennen).

Vandaag zijn we met een grote pont vanaf Buenos Aires naar Uruguay gevaren om de komende dagen ons hier te vermaken. Hoe dat zal verlopen kunnen jullie in ons volgende verslagje lezen......

Veel water gezien dus, waarvan een groot gedeelte bevroren was. Daarnaast is er ook een hoop water uit de lucht gekomen in Noord en Zuid-Argentinie. Buenos Aires en Uruguay zijn tot op heden lekker zomers met 26 graden, veel zon en een lekker briesje.

Dat was het weer. Bedankt voor alle reacties op ons vorige verslag en hasta luego!

M&G

PS1: Mucho gracias voor de extra foto ruimte!! We weten alleen niet van wie we dit kado hebben gekregen.
PS2:Alle foto´s (voor zover we het kunnen bijhouden met up-loaden) staan in ieder geval op:

• 27 Maart 2010 - 07:03

Wouter & Tijn:

Hoi ontdekkingsreizigers, wat een mooie reis al tot nu toe. En dat in een moordtempo, dat belooft nog heel veel indrukken. Tijn en ik zijn al even wakker en zitten het verslag te lezen, vanavond gaat Tijntje naar opa en oma Gortworst om te logeren.
    X

• 27 Maart 2010 - 07:50

Ruud:

Hoi Kids, goed verslag, helpt ons om goed jaloers te blijven. Heb je toch nog enig schippersbloed in je aderen Maarten? In elk reisverslag tot nu toe halen jullie immers een nat pak. En Gwenda, hierbij een goede tip van de oude opa Gortworst om zeeziekte te voorkomen: neem eerst twee repen chocola en daarachteraan een zoute Haring.

Groetjes, Ruud.

• 27 Maart 2010 - 08:19

Christiaan:

Prachtige foto's! Maar staat die gast nou naar Gwenda's kont te kijken??! Haha, have fun!

• 27 Maart 2010 - 08:58

Ruud:

Hoi Maarten en Gwenda,
    leuk jullie zo te kunnen volgen! Mooie foto ook!
    Veel succes met het vervolg van de reis.
    groetjes van Ruud, Moniek en Xanthe (ja het is een meisje geworden en 8 maart geboren)

• 27 Maart 2010 - 10:10

Hennie:

Hallo hallo daaro...

Enigzinds jalours aan deze zijde maar erg leuk om het middels jullie verslagen mee te maken.

Have fun!
    Ciao

• 27 Maart 2010 - 10:43

Fokko&Miriam:

Tjonge, indrukwekkend.
    Boeiend om jullie zo te volgen. En ook nog worden gescoud door de nationale tv van Argentinië.

• 27 Maart 2010 - 11:38

Sander En Grietje:

Super om jullie reis zo kunnen volgen,erg inspirerend! Morgen vertrekken we zelf, dus tot mails, X

• 27 Maart 2010 - 15:14

Thomas:

klinkt goed!!

• 28 Maart 2010 - 07:18

Moeder Marian:

Ole Ola,

jullie hebben weer een zware tijd achter de rug..........erg vermoeiend allemaal.Nou, sterkte met de volgende trip. Ik duim voor jullie :-) X

• 28 Maart 2010 - 11:13

Clinterklaas:

Dag duifjes,

Leuk verslag! lekker bezig hoor.

"En Gwenda, hierbij een goede tip van de oude opa Gortworst om zeeziekte te voorkomen: neem eerst twee repen chocola en daarachteraan een zoute Haring"

Mocht dit niet werken dan heb ik ook nog wel een tip; een lekkere vette haring met slagroom! ;)
    (dan word je goed snel ziek en ben je er ook meteen vanaf! haha!)

X

Clint

• 28 Maart 2010 - 21:26

Mia :

Dag Gwenda en Maarten,
    Dat ziet er allemaal mooi uit en ik lees volgens mij tussen de regels ook dat jullie het goed maken. Jullie weten aan het eind van de reis niet eens meer wat je allemaal gezien en meegemaakt hebt denk ik. Maar gelukkig heb je dan de foto's nog! Die zijn trouwens ook erg mooi. Goede reis verder ,
    Wij gaan morgen weer gewoon naar ons werk en beginnen aan een nieuwe week (saai he)

• 31 Maart 2010 - 10:12

Paul En Milou:

Jullie avontuur begint al goed met vele avonturen!
    Nog heel veel plezier. Kijken uit naar het volgende verslag en de foto's :)
    xx

• 02 April 2010 - 09:15

Marco S.:

Hallo samen.

Goed om te lezen dat jullie in ieder geval ook een vorm van water hebben. Mooie verhalen en mooie foto's. Heel veel plezier verder.

Gwenda, we gaan een POST SOS etentje organiseren. Ik weet dat je niet even zult langskomen, maar we zullen je op een gepaste wijze erbij betrekken en je op de hoogte houden achteraf.

Geniet er nog maar even lekker van!!

Marco, Jane, Bas & Iris

• 02 April 2010 - 17:38

Paulien:

Hallo gwenda en Maarten.
    Leuk om jullie te volgen, geweldige reis. En ik ben stik jaloers want ik wil altijd al een goede waterval zien, maar die heb je hier geen.En Oostenrijk doorkruisen we alleen tijdens onze vakantie en van afstand zijn ze niet zo indrukwekend. Wij wensen jullie een goed vervolg van jullie reis en geniet met volle teugen. Groetjes Maarten, Sanne, Paul, Maaike en Paulien.

ps 1: de fotoruimte komt van ons veel plezier ermee.
    ps2 en wij genieten er natuurlijk ook van.

• 08 Mei 2010 - 19:55

Elke:

ha maarten en gwenda,
    het is elke keer weer genieten van jullie verhalen.
    ík ben van plan om volgend jaar naar zuid amerika te gaan.

x elke